Divendres vaig tenir la reunió amb l’Àrea. Em feia cert respecte, com és habitual. M’hauria agradat disposar de més temps per preparar-me-la, tot i que he de reconèixer que més temps hauria perdut per no enfrontar-m’hi. Fer cursos els dissabtes t’endureixen. Si vaig ser capaç de reconduir una sessió heavy, per què aquesta vegada no podia passar el mateix?
Dijous volia tenir al costat l’Olga Esteve mentre preparava la reunió. Ja no recordava que havia enviat la convocatòria amb l’ordre del dia. L’insconcient és savi! Així doncs, no calia reformular un gran ESET. A més, l’Olga al final del curs ja ens va prenenir –com em va clisssar!– que no havíem de ser pas ambiciosos, sinó que provar-ho amb passos petits. Em vaig passar el migdia i bona part de la tarda repassant els apunts, reflexionant i elaborant mapes conceptuals –jo que no en sabia fer!
En la darrera sessió vaig recollir un cert malestar. Semblava que era per l’administració de les noves proves. Per tant, calia que primer sabéssim com les administràvem a cada servei i després havíem de recollir els aspectes que calia millorar. Per al primer objectiu, els vaig agrupar per serveis i els vaig plantejar una tasca. Després els vaig organitzar en grups encreuats perquè tothom pogués explicar com administrava la prova, però sabés, també, com ho feien la resta de serveis. Finalment, els vaig donar una graella en què havien d’apuntar les similituds i diferències. Vaig recollir 3 possibles propostes de millora. Funciona, Olga! Cal parlar-ne amb Direcció i Serveis Centrals.
Segon objectiu. L’equip estava predisposat a continuar la reunió. Volien anar per feina. Jo, en canvi, no les tenia totes perquè tenia la sensació que no ho havia preparat a fons. Em vaig entusiasmar massa amb els mapes conceptuals. Els vaig demanar que en fessin un responent a la pregunta què els amoïnava? Després ho van posar en comú en petit grup. Pifiada! Potser havia d’haver organitzar els petits grups en novells i experts. Aquesta és la posada en comú.
A partir d’aquí ja vaig improvisar. En primer lloc, ja vaig preveure el primer problema: tenia a la recàmera la possibilitat que cada grup trobés solucions per a un problema. Però vaig decidir fer dos bàndols i que cadascú debatés un d’aquests problemes. Segona pífia! Un grup havia de respondre a la pregunta per a què servia la correcció? L’altre gup, per a què servien els 20 punts de nota de curs?
QUÈ M’EMPORTO DE LA SESSIÓ?
Uns punts per debatre en la propera reunió.
La sensació que som un equip, que tenim diferències però que tenim ganes d’entendre’ns.
Ha valgut la pena la reunió.
Tinc el millor equip i no el veia.
No puc interrompre debats interessants i tampoc no havia de triar dos temes: només un per a tot l’equip.
I a més d’algú ha demanat per l’aprenentatge corporatiu, ai1, cooperatiu. Havia de ser un més dels punts de l’ordre del dia, però caldrà fer-ho a través del bloc. Així doncs, aquí teniu l’homenatge a l’AC (Aprenentatge Corporatiu)
Mai 18, 2010 at 14:47
HEHE, no sé jo, et veig molt optimista! Això ho vas escriure després de guanyar la lliga!!!
Crec que va faltar un intercanvi de com ho fem per distribuir els 20 punts…
Mai 18, 2010 at 14:47
hahahaha! tanta mania tens a s’al·lot de Manacor?
Et dono la raó, però em semblo que apunto. Vaig haver d’improvisar. Els dos grups eren descompensats i el tema, també. Així doncs, per a la propera sessió.
Mai 20, 2010 at 14:47
M’he perdut! El mapa conceptual què m’amoïna és sobre la distribució de les proves? Què vol dir augment de correcció? O barregem proves i tasques? Això de no anar a la reunió…
20 punts > guanyar-se’ls Què vol dir? Dec tenir una mala experiència com a estudiant perquè em transporta a altres temps (Fama o “la letra con sangre entra”). Guanyar-se una cosa és obtenir-la merescudament. Compte! Si no obtinc els 20 punts és perquè no me’ls mereixo? Qui ho determina? En tot cas, no els obtinc tots per altres motius. Ai, no sé. És molt tard i estic cansada. M’explico millor en directe.
Mai 21, 2010 at 14:47
Lunes,
al final hauré de crear una pàgina amb les teves propostes deshoneste, no?
No t’esveris! T’agraden les reunions “cruentes i sucoses”,no? (és això el que demana Mrs. Lovett a Sweeney Todd, oi?). És un primer pas: fer emergir les creences de cadascú per consensuar i arribar a una posició intermitja. T’hauràs de demanar un dia d’assumpte propi per venir a la segona part. Ja hi ha una campanya al Centre, que riu-te’n de can Barça! A nosaltres se’ns veu massa “hippies”; com no sigui per la flor al cul (perdó per la grolleria)…
Mai 23, 2010 at 14:47
Jaume,
És que són temps molt durs (dixit Mrs. Lovet).
Hippies? Qui? No m’hi sento gens identificada. Quan és la 2a part? Convoqui’m, senyor coordinador.
Juny 19, 2010 at 14:47
Jaume!
1. Renova. Les últimes 1001 visites són meves.
2. Des que vaig anar al curs de l’iceberg…que visito el bloc de l’Hermínia, que és la “coacher” del “coaching”, hehe! Doncs no sé si et pot servir d’ajuda però aquí tens l’enllaç, amb tot el meu “carinyo” (i no té res a veure amb la taula!!)
http://www.coachingparadirectivos.com/
Juny 20, 2010 at 14:47
Marieta de l’Ull Viu,
Tren amb destinació… entra per la via 2.
De moment, tinc apunts la nova entrada. Aviso que serà polèmica. No sé si mirar-me ara l’enllaç que m’has passat.
Gràcies,