http://www.flickr.com/photos/78364563@N00/137647581

Tadpoles

14a sessió amb els de Suficiència 2. Em va agradar bastant la part final de la sessió. El comentari d’una alumna em va estarrufar: “No sé si aprovarem l’S3; ara, serem uns redactors de nassos!” “Si sou bons redactors, doncs no heu de patir pas per la prova perquè la superareu”, vaig respondre.

Per falta de temps, apunto les observacions d’aquesta sessió. Va costar veure com s’ha de puntuar una citació textual. Per aclarir per què acotem una intervenció del narrador  entre comes, vam analitzar totes les possibilitats de puntuació d’aquest exemple:

Segons el doctor Henry Gibbaus, “Un petó és la juxtaposició anatòmica de dos músculs orbiculars en estat de contracció.

Un petó és la juxtaposició anatòmica de dos músculs orbiculars en estat de contracció.“, segons el doctor Henry Gibbaus.

Un petó és“, segons el doctor Henry Gibbaus, “ la juxtaposició anatòmica de dos músculs orbiculars en estat de contracció.

Així van entendre per què l’acotació va entre comes.

Cada dia tinc més proves que cal negociar i establir els criteris avaluatius conjuntament.  Els criteris m’han ajudat a preparar les sessions, i la seqüència d’aquesta unitat. Havíem de treballar la introducció, tot i que algú ja es va queixar que començava a estar cansada de la política. Això va servir per esbargir-nos una mica i poder comentar els resultats de les eleccions de diumenge. Vam criticar els polítics i els missatges que han anat transmetent al llarg de la campanya. Vam concloure que el poder els converteix en castes. Això fa que desenfoquin el seu punt de vista i es distanciïn de la realitat.

Per reconduir la sessió, vaig recordar els criteris que havien proposat. Vaig repassar què havíem fet i què ens quedava. Així doncs, repte de la sessió: saber escriure una introducció. Primer, vam concretar els criteris amb indicadors d’excel·lència. Em va agradar tant la reflexió que va crear com els resultats. Els vaig fer adonar que si hagués manat la redacció d’un text amb l’extensió que ells establien com a breu haurien rondinat. Després, cadascú va pensar en un parell de preguntes que hauria de respondre la introducció. Vaig triar-ne dues que ens anaven com anell als dits. Com que teníem dos grups, va anar perfecte perquè cada un es responsabilitzés de la redacció d’un paràgraf que respongués una de les preguntes. Arran d’aquesta activitat va ser quan l’alumna va deixar anar el comentari.

El transcurs de la sessió va donar temps perquè cada grup llegís en veu alta la seva proposta. La d’un grup, consensuada, va apujar-se el nivell d’exigència ja que van incorporar un pronom de relatiu, contingut que treballem en aquesta unitat.

