Sessió 10a  Suficiència 3 Cliqueu l’enllaç per consultar la sessió.

Avui una alumna m’ha fet l’observació que ens havíem gastat tres quarts d’hora per corregir dos miserables exercicis de combinació binària. Han anat sortint més dubtes i falses creences. L’ambient s’ha anat enrarint: moltes capelletes i moltes preguntes a l’hora. Per tant, m’ha tornat a venir el Papa al cap. En més d’una mil·lèsima de segon pots passar a disputar la final de Wimbledon colpejant consultes i aclariments a quedar-te com una figa seca.  En situacions com aquesta tems  que allarguis la sessió, però t’engresques per treure l’entrellat de l’errada o del dubte.  N’aprens un munt, tot i que no sé si passa el mateix a tot el grup. Veus que n’hi ha a la lluna de València.

Avui:

  • per què ens (els) estranya que a elles sigui els i no pas les.
  • he recordat per què costa de diferenciar l’ús de li i hi.
  • en una combinació m’he vist ballant com la Pantoja (se me enamora el alma) per culpa de la consulta d’una alumna –no cal que aixequis la mà quan llegeixis l’entrada. Li sortia el pronom reflexiu en comptes de els per substituir el CI, combinant amb el CD (els). Després ho entès: per la llei de repetició (restricció) de pronoms!!
  • He aconsellat que potser no hauríem de recórrer a la traducció simultània i recòrrer a la sintaxi ( saber reconèixer els referents preguntant al verb).

Com que m’han esgotat, m’ha anat perfecte per plantejar l’objectiu següent: saber diferenciar l’ús de si no / sinó. Per parelles, han pensat en una explicació. Continuo amb la mania d’intervenir en les explicacions. Quan aprendré que callat estic més maco?

He volgut treballar una manera distesa, i tradicional, el canvi i la caiguda de la preposició. Els ha fet mandra buscar la parella. Però em sembla que han captat de seguida quin tipus de verbs treballàvem. Tot seguit, quan pensaven en una oració, s’han adonat del fenomen. M’ha costat a partir d’una oració seva exemplificar-los el canvi i la caiguda.

Hem corregit el dictat. Dubtava de com establir un banc d’errades. Havia pensat que cadascú triés una errada i que els altres expliquessin o deixessin una solució (estil Trujillo i Cia.). No me n’he sortit. Hem hagut de recórrer a les normes ortogràfiques, tot  i que tenia al cap aquesta entrada.

Anuncis