Sessió 11a Suficiència 3. Cliqueu l’enllaç per consultar la sessió.

Noten la primavera, l’anticicló?  Si haguéssim de titular la sessió, ja tinc la pel·lícula. Com m’ha costat captar l’atenció! I té nassos perquè avui hem comentat com podem preparar una introducció, és a dir, com hem d’atreure l’atenció del lector.

Compto que la causa ha estat la correcció dels pronoms. El fet d’escriure’n els referents a la pissarra, origina un mercat de Calaf. No m’he d’avançar a escriure sinó que cal que me’ls diguin ells. Així evitaria que tothom  faci petar la xerradeta amb el del costat. Cadascú mira d’aclarir algun dubte amb el del costat. Tot i que avui no ens hem allargat tant, almenys m’ho ha semblat.

Hem recordat la sessió anterior. He aprofitat per avançar el pla d’avui. Els explico que he creat una activitat per repassar el canvi i la caiguda de preposició. He adaptat l’activitat del llibre Fem-ho fàcil (pàg. 59,60). He format grups de tres. Cada grup tenia una proposta. Havien d’omplir amb la preposició , canviar-la o eliminar-la. D’entrada, ho han trobat bufar i fer ampolles. Llavors els he repartit en tres grups perquè cada alumne expliqués a la resta les propostes que havien treballat. S’ha produït un conflicte.Què ha passat?  Uns alumnes es pensaven que davant d’un infinitiu podien anar sempreles dues preposicions, però no s’han adonat que si el verb ja regia una d’aquestes preposicions no canviem.  He xalat mentre em passejava per l’aula observant-los. Han discutit  bastant. Ara bé, els  grups eren massa grans (6 alumnes), cosa que ha propiciat una altra vegada la política de capelletes. He deixat anar que em sentia com el ministre Wert a la gala dels Goya.

També estic satisfet de com he plantejat la introducció i la conclusió, formulant-los les preguntes:

  • Per què has triat aquest tema? 
  • Què esperes aconseguir o amb què s’ha de quedar el lector?

Sempre tinc el temor de les posades en comú. Avui eren setze a classe; s’allargassa una mica la roda si demanes l’aportació de cadascú. Potser hauria d’haver fet que vuit expliquessin la introducció i els altres, la conclusió.  De totes maneres, m’ha agradat com ha funcionat. Mentre responien, m’anava imaginant quin tipus d’introducció podien preveure. 

Finalment, hem corregit les errades.  Aquesta activitat havia d ‘encapçalar  tot l’apartat de l’expressió escrita. Oblits, fruits del directe.

Us deixo uns minuts musicals. Que vagi de gust!

