Sessió 14a Suficiència 3. Cliqueu per consultar la sessió.

Sort que no m’he d’escarressar gaire preparant aquestes darreres sessions: em fan suar la cansalada corregint els textos que han sorgit arran de la unitat 2: els articles d’opinió i els comentaris que han fet aquest cap de setmana. S’hi han lluït, qui més qui menys.

He presentat la sessió recordant els objectius de la sessió:

  • repassar el bloc gramatical
  • practicar tècniques de benestar emocional
  • preparar el Dia Mundial de la Poesia

Aquesta setmana repetim el model de prova per anar comentant-la. Hem recordat la diferències entre que /el qual / què, davant d’infinitiu una preposició en canvi la conjunció que demana un verb en forma personal.

Hem llegit l’entrada del blog Elartedelamemoria: Com podem acabar amb la por a l’examen. Abans, però, hem fet una roda amb què els he preguntat com reaccionen davant la por. Els ha costat concentrar-se en la situació. Però  ha estat una bona anticipació per a la lectura del post.  N’estic satisfet perquè han vist com anem tancant el cercle que vam començar al trimestre amb la conferència de Janine Shepherd. Els he recordat la nostra contrasenya: per què no? Els he demanat que apuntessin a casa unes 5 preguntes per anar despertant la curiositat.

He anat demanant les dades biogràfiques per anar-les incorporant la presentació. La sorpresa ha estat la tria d’autors: Joaquim Amat-Piniella (3), Joana Raspall (3), Josep Punsola (1) i Miquel Martí Pol (3). Hi he d’afegir Pablo Neruda. Es nota la presència xilena. Ara bé, la sorpresa ha estat que l’alumne que ha triat el poeta maresmenc ha confessat que havia viscut la joventut a Calella, propo de casa de l’àvia. Em pensava que em prenia el pèl.

Es veu que hem rigut bastant. Sé que avui m’he posat bastant amb ells.   Els he confessat que els enyoraria:

“A vosaltres us amoïna la prova, però  a mi me’n preocupa una altra. Arriba el final i us trobaré a faltar.”

Em permeto una llicència. Trenco l’anominat del grup. S’ho mereixen. M’han ajudat a aprendre força i a adquirir una promesa socràtica.  Mayka, Jordi, Jaume, Cristi, Rubén, Anna, Mari Pau, María, Bego, Antoni, Pancho, Patricia, Ana S, Cathy, Pam, Teresa, Elena , Ana N i Alejandra, gràcies!!

Anuncis