Sessió 18 amb el grup S3, cliqueu l’enllaç per seguir la sessió.

  Segona jornada, destinada a les expressions oral i escrita.

Una hora abans,aprofito la solitud del despatx per escoltar música. Trio Michael Nyman. M’esclata una crisi personal. M’esberlo. Dec patir la malaltia de les ànimes de vidre. La definia de muntanya russa. Em veig incapaç d’entomar aquesta sessió. Em sento inepte per ajudar a enlairar una avioneta; prou feina tinc amb el meu  B-52 intern!  

Intento assossegar-me. Miro de respirar profundament. Van arribant els alumnes, expectants. Entro a l’aula, desolat. replantEls anava a preguntar si repetíem el ritual. No cal: salten de les cadires amb la canya a  punt. Ens connectem de nou. Van seguint les instruccions amb els ulls tancats.  Els presento el pla de vol: repassarem la prova, es preparant els dos exercicis orals  (una lectura i una intervenció) i els dos textos escrits. Els recordo el que els vaig apuntar en el blog: els elements tant de l’article com el comentari, com l’han d’estructurar i  quines són les preguntes que s’han de plantejar. Van assentint amb el cap.  Retornen i s’assessuen. Reparteixo els exemplars. Establim quin ha de ser l’ordre per anar fent la part oral. Repassem els exercicis i els informo dels temps que els dono per prerarar-se.

Mentre escriuen, els vaig anant cridant. Ho fem en un racó de l’aula. Passo de distendir. Anem al gra. Els pregunto per l’opció. Llegeixen el text i exposen la seva opinió. Algú aprofita per agrair els inicis d’aquestes dues sessions. La tercera alumna té un atac d’hilaritat. Quan li demano per la intervenció, em mira estupefacta i esclafeix a riure. M’encomana. No podem parar de riure a pler. La resta del grup també s’hi afegeix. Quin descans i quina felicitat!

S’allarga bastant la sessió a causa de la redacció dels dos textos. Em van donar les proves i noto que me la donen traient pit. Estan satisfets. Em ve al cap que hem de crear una banda sonora. Aquests dies els he anat demanat activitats i han participat tots sense dir ni piu, predisposats.

