a Franca Masu i Guida Al·lès

Sóc de costa. Aquest fet deu explicar que senti fascinació pel mar. M’hi puc passar hores i hores contemplant-lo. M’atreu el moviment i la fressa de les ones. Bado amb la tonalitat mutant de l’aigua per l’efecte de la llum. Observar-lo em tranquil·litza. I el pensament… vagareja.

De vegades em pregunto  si aplico ortodoxament l’aprenentatge per projectes. No arranquem amb una pregunta sinó amb una espurna. Potser es deu a aquesta dèria d’abstreure’m.  Un exemple és l’experiència del curs 2006-207. Vaig programar un curs d’intermedi 3 en què el mar i la música es va convertir en l’eix vertebrador de les diferents unitats i tasques (pla de curs).

Esmento les propostes que em van satisfer. D’entrada, vaig aprofitar El mar Mediterrani de Ryuichi Sakamoto ( des de 1:24 fins a 2:57) per donar pas a la negociació del projecte.  Tot seguit,  la cançó de Maria del Mar Bonet Des de Mallorca a l’Alguer:

servia per fer conèixer el domini lingüístic  (MAPA PPCC) i per justificar  l’avaluació inicial ( Avaluació inicial exerc.)

Per a la unitat 3, vam treballar la notícia comparant-ne diverses ( INFORMACIÓ EN UNA NOTÍCIA + Dulce Pontes actua aquesta nit a AtriumEl Baix Llobregat vol convertir la C,  FESTIVAL INTERNACIONAL DE MÚSICA) per reconèixer quina és la informació que ha de recollir. Quant a l’estructura, vam aprofitar la notícia d’un projecte artístic en què miràvem d’ordenar cronològicament els fets i observar com apareixien en el text ( ESTRUCTURA D’UNA NOTÍCIA + ESTRUCTURA D’UNA NOTÍCIA 1). Finalment, vam aprofitar una reportatge televisiu sobre la cantant algueresa Franca Masu per repassar les citacions textuals (CITACIONS TEXTUALS). Finalment, perquè els alumnes fossin capaços de dur a terme la tasca final, vaig preparar aquesta activitat. Primer, vam formar grups repartint les targetes. Cada alumne havia de buscar els companys que tenien la mateix foto (TARGETES CANTANTS). Destriaven els fets biogràfics de cadascuna (Biografies cantants). N’escoltàvem una cançó i havien de contestar aquest qüestionari d’audició (Qüestionari d’audició).

Alguns alumnes van protestar pel meu gust musical i tampoc no van entendre gaire perquè havíem fet aquesta activitat. Havien d’escriure la fictícia notícia d’un concert de l’audició anterior, similar a una de les notícies que havien analitzat com a model. Ara bé, també he de reconèixer que una alumna es va entusiasmar amb el projecte ja des de bon començament de curs. Li va encantar la idea de viatjar a l’Alguer. Com que no va tenir èxit per part dels seus companys, s’hi va anar sola. Va organitzar caminades per l’illa i evidentment va assistir a un concert de Franca Masu i la va anar a saludar al final del recital.

Desconec si algun alumne d’aquest grup ara és directiu de TV3. Tinc cert remordiment de consciència si per culpa del curs va decidir ometre l’actuació de Franca Masu en el Concert per la Llibertat amb una pausa publicitària. Tant és. El maleeixo a escoltar ininterrompudament tota la discografia de  David Guetta. Tot i així no aconseguirà rescabalar-nos de la seva inòpia.

Anuncis