2a sessió  del D. Ahir, jornada bastant intensiva i intensa. Dubtava si fer l’activitat amb tot el grup o els dividia. Vaig mantenir la primera opció. Com a escalfament, vam fer la cadena de noms, amb una novetat: he substituït l’adjectiu amb la lletra inicial del nom, pel so d’un animal. Va ser molt divertida. Vam riure a pler. Vaig mirar d’acontentar el sector conservador. Vaig muntar un parell d’activitats amb el so dels animals: un de precisió lèxica, relacionar el verb amb l’animal. Després els vaig demanar que convertissin el verb en un nom. Au, precisió lèxica i derivació. Cares de satisfacció.

Vam prosseguir amb les competències. Van esclafir a riure quan em van veure protagonista d’una diapositiva. Els va fer molta gràcia l’adjectiu friqui. Ara bé, quan els va tocar pensar en les seves competències —va costar una mica d’entendre l’activitat—, em va agradar molt el resultat. Cada grup en va proposar dues.

Les competències de l'alumnat

Finalment, ara ve quan el maten. Havia previst dues activitats simultànies. Cada grup havia de visionar un vídeo (les valoracions del curs passat), extreure’n les idees principals i escriure’n un resum. Vaig justificar aquesta activitat perquè aprofitaríem el llegat creat en el curs passat. A canvi, ells també haurien de deixar material per a altres edicions. La pedagogia sostenible. Mentrestant, la resta de companys anirien decorant els gots. El brogit dels decoradors va impedir que es pogués sentir bé el vídeo. Ho vam deixar per a casa.  Aquesta vegada vaig xalar observant-los: concentrats, passant-se materials i estris i comentant. El resultat també és sorprenent. Fa gràcia la vergonya que tenen per mostrar el producte. Comprovat: tothom és creatiu.

Com descriu María  Acaso, a l’hora de fer una activitat completament diferent l’ambient fa un tomb de 180º. Tots els mossos, implicats en la tasca: retallant diaris, enganxant. Curiosament, en els seus gots van emprar palles. Filtracions. M’han xafat una de les sorpreses del curs. Se’m van passar volant les dues hores. Per cert, una alumna que s’incorporava em va proposar d’aprofitar la pausa per fer una gestió. Me la vaig mirar amb cara d’estranyesa: pausa?

Anuncis