1a sessió amb el D. Havia previst l’activitat Busca algú com a activitat d’escalfament. Va anar molt bé. En la posada en comú només vaig demanar a uns quants qui havien trobat. Em va fer por que no s’allargués pel nombre del grup. Vaig aplicar la tècnica d’Enginyeria inversa. No me’n puc queixar.

Vaig tenir problemes per instal·lar l’ordinador, com sempre. Mentre m’hi barallava, em vaig adonar que no havia preparat el material per a l’activitat. Vaig improvisar recorrent a l’activitat que havia previst organitzat. Vaig formar dos bàndols. Un havia de pensar què volien aprendre. L’altre, com aprenem?  A l’hora de recollir els objectius d’aprenentatge, em vaig adonar que era impossible apuntar-los. La majoria volia repassar les normes ortogràfiques. Reflexió. Vaig preguntar qui tenia carnet de conduir.  Tothom. Els vaig demanar si tenien present el codi de circulació cada vegada que es posaven al davant d’un volant. Em va agradar més el que va plantejar el bàndol de com aprenem. Es va encentar un debat si havia de fomentar un model competitiu, com em proposava algun grup. La Inés va saltar. Va confessar que no li agrada gens competir amb companys. Vaig mirar de conciliar la discussió, l’ideal era formular reptes. Un del reptes que els vaig proposar era que m’havien d’ajudar a reciclar-me del D del curs passat. Somriures.

 

El debat va servir per introduir el manifest. Quan els escoltava, em va sorprendre perquè molts eren positius. Ara, em va entristir la imatge que es té un aprenent d’ell mateix. Sempre tan negativa. Seqüeles d’un sistema educatiu tradicional. Em va sorprendre alguns comentaris. Per exemple, la confessió de la Lourdes. Va suspendre injustament. N’estic segur. La Pilar també va exposar que aquesta sessió li havia suposat un repte. És la primera vegada que seguirà un curs sense llibre.

Manifest

Vaig deixar tres capses al bell mig de l’aula. Vam parlar de la prova, l’estructura i la puntuació. Vam negociar els criteris avaluatius, és a dir, com podien mantenir la puntuació del curs. Finalment, els vaig demanar que portessin material per decorar un got. Van veure el mural amb els plats del B3. Van fer ulls com taronges. Els vaig demanar, també, que busquessin una frase sobre aprenentatge.

Negociació criteris avaluatius

