D'aicea_audiovisual, extreta i retocada d'http://www.morguefile.com/archive/display/179101

D’aicea_audiovisual, extreta i retocada d’http://www.morguefile.com/archive/display/179101

Sessió 7a amb B3. Ens va costar començar. Primer, ens la vam trobar ocupada per uns alumnes del grup anterior. Penjaven un text elaborat a l’aula, però se’l va esborrar. Vam haver de repetir. Ens va anar bé perquè érem quatre gats. Vam venir expectants. Estrenàvem activitat: la cançó del dia. La volien escoltar. Algú ja ha escoltat les que vaig penjar. Vaig mirar de reconduir la sessió tal com l’havia prevista.

Vaig començar amb una roda demanant-los que havien fet el cap de setmana? Pregunta amb l’indefinit i respostes amb el perfiràstic. No se’n van adonar. Van començar a plantejar-me dubtes. Glups! Són en aquests moments que et veus nu,  amb un llençol embolcallat a la cintura, al front una corona d’espines que et fa sangar i amb els braços estirats i clavat a la creu i exclamant: “Pare, per què m’heu abandonat?” Vam repassar tots els temps que hem treballat en aquesta unitat. Els vaig anar apuntant amb retoladors diferents. Ens vam discutir pels diferents usos, però vaig insisitir que la clau era la pregunta quan. Sgons quin referent temporal t’obligaria un temps o un altre. Ahir la Zofia em va ajudar a aclarir els dubtes. També ens va ensenyar com es deia avui i ahir en polonès.

Es van divertir amb la coartda, tot i que hi va haver un parella que em va fer patir. L’Antonio i la Loli, andalusos de les antípodes. Ell, de Cadis, del sud; ella, de Còrdova, del nord. S’entenien tan bé que em vaig girar un moment perquè ell li va dir: “El coño de tu prima”. Encara ric.

Finalment, la Loli va presentar el vídeo. Molt breu. Es va espantar quan el grup li va fer preguntes. La Gina va destacar els dos colors de la bandera: el verd de l’esperança i el blanc de la pau. Vaig activar el vídeo. Diria que li vaig observar un espurneig als ulls al final del vídeo. Tothom va escoltar l’himne amb molt de respecte. L’Antonio va fotre cullerada a cada escena. De Dos Hermanas ens va aclarir que també es coneix per Cuatro Tetas. El Ejido, El mango de la sartén. De cada poble, en feia una altra sortida. Vaig patir per Antequera, però va callar. Al final, va protestar perquè havien omès Cadis. Imperdonable. Ens van fer uns apunts de Blas Infante, autor de la lletra. L’Antonio va recordar que el van afusellar el 1936. Benvingut al Vaixell de la Llibertat. També ens va informar que hi havia un sector d’Andalusia que reclamava que la seva diada hauria d’haver estat el 4 de desembre, per commemorar l’assassinat de Manuel José García Caparrós. La Loli se’l va quedar mirant esverada. Li va preguntar si això s’ho havia tret de la butxaca. L’Antonio li va assegur que això ho havia après a l’escola! En acabar, vam valorar la Loli. No em vaig saber fer entendre què destacaven de positiu de l’explicació, en canvi van apuntar un parell d’aspectes que hauria de millorar: perdre la vergonya i arriscar-se més. Totalment d’acord. Demà  li presentaré la fitxa en què haurà de comprometre’s a unes accions per superar aquestes mancances. LA CANÇÓ DEL DIA

Demà, prova de foc. Ens en anirem a la biblioteca per anar preparant els murals dels escriptors. Ens presten la sala d’informàtica. Sortirem de l’aula!!

Anuncis