17 sessió amb el B3. Primera jornada de la prova. Només obrir el correu, ja veig un missatge de SOS d’una alumna. No ha pogut estudiat gens. Deixar anar subtilment que es presenta però si el pogués fer col·laborativament, el resultat seria molt millor… Em concentro a preparar la sessió. Descobreixo una pàgina web molt útil amb tècniques de relaxació. Opto per la de l’onada i aprofito una de la selecció musical.

Just sortint del despatx em trobo amb la Nataixa.  Em confessa baixet que li dono confiança. Entrem a l’aula i som poquets.  Mentre disposem l’aula, va arribant la resta del grup. Es van esverant. Jo vaig preparant l’àudio i la selecció musical. No se sent res. Em barallo amb l’equip tècnic. Finalment, es va sentir un oneig de fons. Callen. Aprofito l’avinentesa per explicar-los que farem primer un exercici de relaxació i després sabran per què els vaig regalar una palla.

Comencem a entrenar  la respiració. Hauria d’haver aprofitar el grup que vénen a fer ioga la franja horària anterior a la nostra.  Els costa concentrar-se. Només sóc jo qui fa les aspiracions i expiracions. Per un moment, temo que no m’hiperventili. Després els demano que treguin les palletes. Les connectem. S’engresquen novament. Finalment, som capaços de formar un cercle drets. Els recordo l’escena a la sala de columnes que rememora Janine Sheperd. També els recordo que vam iniciar plegats un viatge junts. Els demano que consideren com dues classes més i que no han de demostrar res a ningú. Em pregunten per si suspenen. Els recomano que avui es concentrin en la prova i només es limitin a preguntar pels exercicis. Els confesso que aquest curs ha estat un regal per a mi i els ho vaig agraint personalment: “Cristina, gràcies per la teva voluntat”, “Ximena, gràcies per la teva perseverança”, “Zosia, gràcies pel teu somriure”, “Nataixa, gràcies per compartir”, “Victoria, gràcies per la paciència”, “Leticia, gràcies per l’afectuositat”, “Carolina, gràcies per la ressurecció”, “Mariana, gràcies per la tenacitat”, “Rocío, gràcies per la seguretat”, “Antonio, gràcies per l’humor”, “Loli, gràcies per la gosadia a preguntar qualsevol dubte” i contemplo una cara que protesta, “Cristina, gràcies per la implicació i la Mercè Rodoreda avui estarà satisfeta amb tu”.

S’asseuen i reparteixo les proves.

