1a sessió amb el B1. Per als qui som una mica curtets… de gambals, ens ajuda molt com alguns periodistes simplifiquen les entrevistes a María Acaso. Em va quedar ben clar que havíem de convertir l’aula en una cafeteria. Aquest pot ser el punt de partida d’un projecte. Em reciclo novament amb aquest curs. M’hauria agradat plantejar-lo aixï, que a cada sessió muntéssim una cafeteria… però no m’hi he atrevit. He mirat de ser més conservador: A relaxing cup in Castelldefels s’anomenarà el que tirarem endavant. Coneixerem el poble amb l’excusa que hem d’ajudar l’Ajuntament en la seva cursa per acollir un fòrum internacional sobre ciutats turístiques. De moment, la idea ha agradat bastant entre l’alumnat. Per tant, plantejaré les taques com els encàrrecs que ens demana l’Ajuntament per tal de superar el procés de selecció. De moment, vam ser capaços d’assolir-ne dues: una presentació individual en la seva llengua materna i conèixer la nacionalitat de cadascú.

Vam iniciar la classe amb la típica activitat d’escalfament: el joc de la pilota. Havíem de passar la pilota a una altra persona repetint: “Sóc el /la… Tu, qui ets?” Primer, els va desconcerta, però hi van entrar de seguit. Els més desperts ja es van adonar que practicàvem una estructura per acomplir un objectiu: el de conèixe’ns. En la segona volta, ja vaig insistir en l’ús de l’article personal.

Vam presentar el curs i els vaig avançar el projecte. Tot seguit, els vaig presentar els dos objectius que hauríem d’acomplir. En la presentació, vam negociar les preguntes que respondríem per elaborar la presentació. El resultat va ser fantàstic. Per tant, ho vam celebrar oferint-los un got de suc. De seguida, unes alumnes es van oferir a ajudar a servir i repartir els gots.

Vam presentar l’estructura per presentar-se. Amb l’excusa de practicar-ho en parelles, vam introduir l’origen. Vaig apuntar països, comunitats o ciutats. Els vaig demanar que en deduïssin el gentilici. Encara en va quedar temps per repassar l’alfabet.  Demà, convertirem l’aula en un taller de jardineria

