20a sessió amb el D. Costa d’arrencar la sessió. El primer grup de xerpes demanen una nova pròrroga. Al final, decideixen iniciar el seu acompanyament i deixen sobre la taula la possibilitat d’activar plans B, C… Organitzo els grups. Em demanem 10 minuts perquè cada xerpa pugui explicar el contingut i així tothom podrà escoltar els exemples que han gravat. Aquest és el motiu pel qual havien demanat d’ajornar la seva exposició.

Vaig passejant per l’aula, observant cada grup i parant l’orella.  Em sorprèn com ho han plantejat. Se serveixen d’una presentació i del llibre de Castellnou. S’hi estan molt més del previst. Al final, vaig preguntant als alumnes per què han entès. Resumeixo el contingut. Aprofito el moment d’atenció per escoltar els exemples gravats. Ens hem polit més d’una hora i mitja.

Continuem amb la mateixa tònica.  Els experts, en comptes d’explicar quin ha estat el seu procés d’aprenentatge, imiten un model tradicional. Aprofiten el buit de poder per restablir l’ordre establert. Expliquen el fenomen seguint la teoria. M’aplanen el camí perquè després és ben senzill resumir el contingut.

Els he preparat una sorpresa. He escrit una de les falques radiofòniques de la campanya de residus. Reparteixo el text a  cada component del grup. Han de localitzar els fenòmens fonètics. Fem la posada en comú. He de lluitar amb l’escepticisme.

Mentre recullo, xerro amb la Conxi. Em dóna la pista per consolidar el contingut. Aniria bé  més exercicis. Em convenç que encara que n’hi hagi als reculls és important que els en faciliti jo. Li proposo de preparar-ne un com a activitat d’escalfament.

Divendres,  tafanejant el mur de Facebook, Aitor Lázpita (@alazpita)  recomana una presentació de Toni Solano (@tonisolano) .

És la clau per dinamitzar el guiatge dels xerpes.

Anuncis