Tal com havia previst, hem dedicat aquesta setmana al barri de Lluminetes. Van destacar com a activitat per fer-hi la d’ anar a mirar pisos. Per tant, ens anava com anell al dit la unitat de l’habitatge.

Sessió 11a. Ja no em recordava què podia passar quan demanaves que en grup pensessin en vocabulari. La posada en comú es va fer interminable. Vaig haver de deixar dues cambres per al proper dia. La Carmen es va presentar amb el Vocabulari amb imatges. Jugava amb avantatge. Es van cansar amb tant de vocabulari. Vaig seguir la tasca del llibre,  la d’explicar-se l’habitatge i el company que el dibuixi. Alguna parella va anar per la seva banda. Vaig penjar els plànols a la pissarra i cadascú en va triar un.

Sessió 12. Em feia gràcia que cada grup presentés un projecte de redecoració de l’aula. Havia previst ensenyar-los fotos de l’escola Vittra, dissenyada per Rosan Bosch. Hauria estat bé seguir la proposta de María Acaso que els alumnes es presentessin amb mobles i objectes seus per redecorar l’aula, però em vaig acollonir. I si m’hagués vingut tothom amb un quecu (què collons en foto!). Llàstima perquè la unitat donava per a un parell de projectes o tasques. La Mercedes i algú altre ens podria haver ensenyat a fer ganxet i haver decorat l’aula entre tots, haver demanat que vinguessin amb material divers per customitzar les cadires… De totes maneres, la sessió va ser tempestuosa. Vaig tirar de veta: vaig aprofitar un parell d’exercicis per treballar el pronom hi. Va esclatar el conflicte. La Marcelle, una exhostessa parisenca, es va desfogar. Va confessar que el català era molt difícil d’aprendre. Vaig haver de demanar disculpes pels exercicis. Tenien bones intencions però estan ideats per a un alumnat  castellanoparlant. Va costar reconèixer els antecedents del pronom en un diàleg. Després, en la descripció en què han de subtituir els complements de lloc pel pronom, van sortir totes les formes pronominals possibles, cosa que encara va atabalar el grup.

Per sort, van proposar d’anar a fer un cafè abans d’entrar a classe. Anirà bé com a activitat de diangosi per sortir de l’aula, per fer el toc.

