7a sessió. Com que sempre hi ha alguna nova incorporació o bé n’hi ha que van fer campana, és un bon pretext per recordar la sessió anterior. Després, estava decidit a valorar la metodologia i resoldre el dubte. Els vaig demanar que pensessin en aspectes positius i negatius. Va sortir llufa l’activitat perquè la Mercedes es va convertir en portaveu del grup. Va confessar que li encantava aquesta metodologia, però potser hi trobava a faltar de parlar més en català. L’Edgar s’hi va afegir en el debat. Va proposar de treballar la lectura en veu alta. En vaig recollir un tercer. Els vaig anar desmuntant totes les aportacions. Els va alleujar sentir-me dir que no s’havien d’exigir si encara s’expressaven en la seva llengua. Ara bé, aniria sent més estricte a l’hora de dur a terme algunes activitats o tasques. En segon lloc, els vaig recordar que de petit ho passava bastant malament quan em feien llegir en veu alta. Per tant, m’estimava més que llegissin en petit grup o en parelles.

Tot seguir els vaig plantejar una pregunta per avançar l’objectiu de la sessió, conèixer quins avantspassats es van trobar els romans. Potser desvariejo, però m’ensumo que tenim un visió distorsionada dels pobles preromans. Ens considerem hereus dels colonitzadors i no pas dels aborígens. Per tant, els vaig plantejar què els suggeria tot un seguit de conceptes.

Em va fer gràcia començar a llegir el capítol de Carlos González perquè defensa un canvi de paradigma científic que abasti una visió local cap a una de global per trobar-hi les afinitats i així anar conformant una altra visió de la realitat. Vet aquí la finalitat del meu projecte!! M’agradaria aprofundir en aquesta unitat. Potser serà la manera de homenatjar Paco Candel. Demà haurem de recordar aquesta activitat per introduir el terme de bàrbarUna de les activitats per deixar un comentari pot ser localitzar escenes de pel·lícules sobre el conflicte entre colonitzadors i colonitzats.

 Vam llegir informació sobre els laietans. Cada grup es va encarregar d’un tema. Si les planifiqués amb una mica més d’antel·lació, ja els podria demanar que vinguessin amb la informació. Ho hauré de tenir present per no cansar i avorrir. Tot seguit vam visionar el vídeo de la final de Roma. Vam mirar de trobar-hi els paral·lelisme entre la trama de la pel·lícula de Ridley Scott i l‘equip del Barça. I aquí es va acabar la sessió. Vaig ser incapaç d’improvisar mitja classe. Mentre la preparava em va venir la mare d’un alumne. Em va posar al corrent del seu cas.

L’endemà em vaig reunir amb Jose Ángel Ruiz Pérez (@EducaPares), un dels socis extern al MOOC. Li va semblar bé la proposta per participar en el projecte: convidarà els alumnes a conèixer llocs de Castelldefels vinculats al projecte. Ja va tenir la primera idea: deixar-los alguna pista com  a senyal que s’han animat a conèixer l’entorn. La socialització té poder!

