Última sessió.  Setmana maratoniana. Reconec que em va faltar esma. Perdo el tren. La Cristina i la Laura m’esperaven a fora de l’estació mentre que la María i el Jose ens esperaven a l’andana. Tan bon punt vam pujar al tren, la Maria va enviar un missatge a l’Aliou perquè estigués al cas. Ell agafava el tren a Gavà. No ens vam entendre. Vam decidir esperar-lo a Barcelona fent un cafè.

Com em passa sempre en aquests casos, vaig començar a sentir remordiments de consciència: hauria d’haver preparat millor la sortida, ja veuríem com ens aniria, es mereixien una mica més d’atenció, hauria de dinamitzar el grup… Els mirava i somrèiem; cadascú, concentrat en el seu mòbil. Finalment, l’Aliou ens va trobar entaulats en una cafeteria del davant de l’Estació de França.

Vam iniciar l’itinerari. Sort que em vaig embolicar a l’hora de difondre el reportatge de Dani Cortijos sobre aquesta zona de Barcelona.  La majoria ja el coneixia: és on duen els propparents quan els vénen de visita. Ara bé, es van anar desinflant quan van saber que la majoria de llocs que visitàvem no seguien un rigor històric. Sempre m’he pensat que només eren els  rics nord-americans  qui tenien la dèria de mudar edificis! Potser la gràcia va ser cloure el circuit davant la façana de la Catedral. Punt de partida d’un futur projecte: descobrir el banquer Manuel Girona.

Efectes:  la saturació de guiris, reconèixer altres grups que duien a terme la mateixa activitat que la nostra i em va semblar que l’Aliou el neguitejava entrar a contemplar Santa Maria del Mar. Ja ho va plantejar un dia a classe: quina mania teníem de visitar esglésies!

L’endemà, la Cristina, la Laura i la Mechi, que no va poder venir al circuit per culpa d’un còlic, van venir a la cloenda. Els va fer molta gràcia veure com la tasca inicial del curs s’havia convertit en una activitat per a la cloenda. Com que teníem designada la biografia de Paco Candel, va anar com anell al dit la prova. La vam anomenar: Els altres cantants. 

Biografia escrita per l’alumnat de l’S1 de Núria Comas, com a tasca final

Els altres cantants

Els participants havien de reconèixer l’origen dels cantants. En QR hi havia la presentació amb les respectives biografies.

