Ja tenim projecte per a aquest trimestre. De moment, he enllestit el projecte mínim viable (PMV). M’he servit del que va compartir Toni Solano al MOOC i la fitxa que ha preparat per al seu alumnat.
Títol
I després de vint anys…
Perfil del grup
De moment, tinc 14 inscrits. És un grup majoritàriament femení (64%). Quant a l’edat, abunden les persones que tenen entre 30 i 39 anys (57%). Els alumnes del grup inferior, que estan en la vintena, representen el 21%. La resta de franges es divideix en dues perones de més de quaranta anys i una de més de cinquanta anys. Pel que fa als estudis, la majoria (57%) té estudis universitaris acabats o bé en curs. Gairebé el 29 % han cursat secundària. Respecte a l’origen, el 57% és espanyol; un 36% és llatinoamericà i un 21%, europeu. El castellà és la llengua materna de la majoria (93%) , però també el romanès, el rus i el suec, encara que aquestes alumnes europees també dominen el castellà com a llengua segona. Només un 36% és alumne del curs passat, familiaritzat amb aquesta metodologia.
Producte final
Els alumnes hauran de ser capaços d’explicar, servint-se d’una petxa-kutxa, com s’imaginen dintre de 20 anys.
Relació amb el currículum
Si es consulten les programacions oficials, potser difereixen una mica els continguts que he triat per desenvolupar el projecte. (Es pot consultar en el document en l’apartat Artefactes i eines) M’he fixat en els continguts seleccionats en el projecte per a aquest grau que vaig impartir el curs passat.
Fases
Disseny
En el MOOC em vaig oferir com a soci del projecte de Toni Solano. Rm vaig comprometre a desplegar-lo tan bon punt fos possible. De moment, he anat adaptant el que havia proposat ell.
Desenvolupament
Es desplegarà al llarg del primer trimestre d’aquest curs. Espero que la prova final que hauré d’administrar no entorpeixi l’evolució del projecte. De fet, el grup de l’any passat no es va queixar. Al contrari, al final de curs va expressar la seva satisfacció per aquesta metodologia.
Difusió
Anirem informant des del blog del Servei, com des d’aquí. M’agradaria incorporar com a novetat un petit vídeo diari en què un alumne recordi el més important de la sessió i la valori. També m’agradaria constituir una comunitat a Google+ per anar publicant els resultats de les diferents tasques, a més de difondre-ho per Twitter i Facebook.
Estratègies de socialització
- Dins de l’aula
En principim, tant les activititats com les tasques es planificaran perquè es realitzin entre parelles, en petit grup… Pel que fa a l’anàlisi dels contes, treballarem la lectura per parelles.
- Fora de l’aula
Estaria bé contactar amb algú perquè ens ajudés en l’elaboració del guió i en la gravació.
- En la comunitat d’aprenentatge
De moment, en la primera etapa ja he pogut demanar ajudar i parer a Toni Solano. No sé si s’hi afegirà algú més del MOOC.
Artefactes i eines
He aprofitat per planificar el curs aquesta taula en què he apuntat tant els objectius, les tasques, els productes, els continguts distribuïts en unitats. També he previst els artefactes i les eines. i 20 anys després…
Temporalització
De moment, he previst les primeres i darreres sessions.A mesura que avanci el projecte ja aniré concretant objectius, continguts i tasques per a les tres unitats. Temp B3 CURS2014-15
Requisits materials i humans
De moment, espero que tothom tingui un mòbil intel·ligent. A l’aula, si no ens falla la connexió, comptarem amb ordinador, projector i pantalla. Caldrà preparar un enigma per presentar el projecte i adaptar la presentació que m’ha compartit Toni Solano.
Setembre 29, 2014 at 14:47
Hola Jaume! Quina feinada! Genial! Et seguirem per apuntar-nos recursos i cosetes… 😉 Ànims i molt bona feina!
Setembre 29, 2014 at 14:47
Gràcies, Ramón! És casa vostra i estic a la vostra disposició. Demà comencem, a veure com anirà…
gener 5, 2015 at 14:47
[…] seguir bastant el que havia apuntat en el Projecte Mínim Viable. D’entrada, vam negociar si s’atrevien a elaborar un guió per filmar-lo o bé per […]
gener 12, 2015 at 14:47
[…] hi ha antigues alumnes i alguna nova incorporació. Així doncs, respon al perfil dibuixat en el Projecte Mínim Viable del curs […]