Sessió 7a. Seguint les propostes del dossier, vam formar grups de tres perquè triessin quina opció els semblava més correcta. Vaig adaptar el dubte lingüístic al projecte de la unitat, donar veus a les minories silenciades. Els vaig donar les fonts per consultar, però algun codi va fallar. Ara, el grup va demostrar un alt nivell d’intel·ligència col·lectiva. Van anar compartint els documents a través del Whatsapp. Vam mirar d’aclarir els dubtes entre què i que d’una banda i de per què, per a què i perquè. Van sortir blancs com el paper!

Sessió 8a Vam iniciar aquesta sessió, mirant de revisar les errades que vaig apuntar dels voluntaris que van sortir en la improvisació. Es van agrupar segons els col·lectius per preparar un esquema del tema. Després, vam formar grups creuats i els vaig plantejar tres preguntes perquè debatessin. També els vaig facilitar la rúbrica que havíem acordat. Els vaig anar observant. El debat va evolucionar en dues fases. En la primera, cadascú comentava sobre el seu col·lectiu. Això ja va originar certa polèmica. Tot seguit, els vaig repartir les preguntes perquè pactessin entre tots unes conclusions. Va ser difícil refredar les polèmiques. De totes maneres, no es va registrar cap conflicte greu. Això em va servir perquè reflexionessin el cap de setmana sobre la cortesia lingüística.

L’endemà participava en la trobada del professorat del C2. Em va costar entendre l’actitud d’alguns companys. Defensaven un model tradicional. Amb la gramàtica es vivia millor… Reconec que em costa tirar de la nova programació pel que fa al gènere textual que hem de treballar. Hi estic poc avesat. M’encotilla. Ara bé, els reptes i les activitats detonants compensen el curs. A més, ja veurem com acaba la història dels veïns…

