sundial-275759_960_720

Divendres va tenir lloc la reunió ideada pel segon equip. Em feien patir perquè se la van preparar a consciència. Havien triat reflexionar sobre conflictes  a l’aula.  Van fixar aquest objectiu:buscar estrategues.

IMG-20160513-WA0017.jpg

Van dissenyar un pla perquè tothom sortís de la reunió amb el títol d’estratega. Primer, van formar petits grups de treball. Cadascú es va trobar al seu lloc un fragment d’una foto. Havíem de trobar els altres dos components. Tot seguit, vam haver de reconèixer quin perfil d’alumne analitzaríem.  Com que els tres grups vam assolir la primera fita,  les organitzadores ens van obsequiar amb un premi: un adhesiu i una gominola.

20160513_103741.jpg

A través d’una tècnica cooperativa, Passa’m el problema, vam analitzar els tres perfils d’alumnes conflictius. Hi havíem  de trobar alguna estratègia. Quan acabàvem de reflexionar, havíem de passar el perfil a un altre grup.  Un cop ens retornava el primer sobre, havíem de fer un buidatge de tots el resultats. Havíem  de llegir i comentar les altres propostes i veure si les podríem aplicar.

En la posada en comú, es va poder registrar dues tendències.  Una reconeixia l’absència d’incidents a l’aula. Recordava que tenim alumnat adult i que en cas que es produís un conflicte, mirarien de parlar amb la persona que ha originat la disputa. Com que procuraven de cohesionar el grup al primer dia, garantien que potser per això a les seves aules es caracteritzaven per l’absència de situacions problemàtiques. En canvi, una altra confessava que era important considerar el vessant social en l’aprenentatge, sobretot el d’una llengua. Admetia que desconeix tècniques o bé declara escassa formació en gestió grupal.

Havent tornat de la pausa, ens vam trobar al mig de l’aula, al terra,  un cercle. Una de les organitzadores ens va explicar l’activitat que experimentaríem, El llop i les ovelles.  Tots ens havíem de situar a dins del cercle. Érem les ovelles mentre que ella intentaria treure’ns del cercle. Qui en sortís, es convertia immediatament en llop i havia d’ajudar-la a capturar més preses. Riallades a pler. Em va entrar tal atac d’hilaritat que m’anava a rendir perquè era incapaç de protegir les meves companyes.

Després de la reflexió, les conductores de la reunió ens van repartir nou activitats. Cada component del grup n’havia de triar un perquè finalment cada grup en seleccionés una. Era la que creien que era més adient pel perfil analitzat. En la posada en comú, es va tornar a reprendre el debat anterior.

Per acabar, ens van lliurar  el corresponent certificat.

20160513_130529IMG-20160513-WA0012

 

Advertisements