20170126_165721

18a sessió  Comencem amb les perles. Tot seguit, aclarim dubtes a l’hora de com es poden revisar el resum per la carpeta compartida a Drive. De vegades ens costa entendre’ns perquè ells ho miren des del mòbil i jo, de l’ordinador.

Avui tenim ple. Per tant, les taules rodones poden ser bastant participatives i animades. Però em sembla que tenen poques ganes de debatre i de seguida acorden a qui designen com a la Guineu.

Finalment, juguem als home llop

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

20170126_170919

19 sessió. Després de les perles, repassem a diferenciar complement directe i indirecte quan és assumit per persones per saber quan han de posar la preposició a.  Havia preparat un exercici a partir de les errades que havia detectat en els resums.  Com és costum, primer miren de resoldre’l individualment, per posar-ho en comú amb un company després. Com que manifesten encara alguns dubtes, mirem d’aplicar alguns recursos per reconèixer el complement directe.  Encara els embolico més. Ras i curt. Canviem d’estratègia.

Els demano que completin el primer que els vingui al cap quan preguntin al verb què. Queda prohibit l’ús d’éssers vius. Després, completen les frases amb un complement indirecte. Repassem substitució pronominal. Ja em veig que ens sentim atrets per la combinació binària. Els paro els peus. Proposo que ajornem la correcció de l’exercici per a la propera sessió. Ens hem cansant. És l’hora d’un descans cerebral.

Aprofito l’activitat d’escalfament del grup anterior com a descans. S’engresquen tant que ens adonem que hi ha unes cames estirades al terra. Una alumna ha caigut en la disputa per una cadira. Per un moment, ens espantem. Ens calma aixecant-se dreta. Ja em pensava que hauríem de canviar de joc. Ara tocaria el Cluedo.

Finalment, formem de nou tres grups segons el regne. Trien la resta dels animals. Ara falta veure com es materialitza la col·lecció.

 

 

Advertisements