20170214_181249.jpg22a sessió. Primera sessió que vam començar sense perles.  Ho vaig substituir fent un parell d’exercicis per repassar la combinació binària de pronoms.  Tot seguit, vam començar a treballar l’estructura d’una argumentació a través de Twitter. Els alumnes van escriure quatre piulades. En una primera plantejaven què defensaven del seu sector. Van destinar les altres tres a justificar-la.

Finalment, vam dur a terme l’activitat ajornada en la sessió anterior. Vam repartir les preguntes, extretes del Centre de Redacció,  que ajuden a analitzar la situació per planificar un text.  Vam mirar d’agrupar-les i a quin element textual corresponia. Temia que no es repetís el caos que es va produir en la sessió anterior. Finalment, els vaig demanar que en triessin una de cada apartat per reflexionar en el futur article d’opinió.

img-20170207-wa0003-1

 

20170209_152939.jpg

23a sessió. Vam reprendre l’hàbit de les perles. Vam corregir una de les actes més originals. Sempre passa: algú escriu una acta bastant original. També vam posar en comú els exercicis per refrescar la combinació binaria.

Vam mirar de conèixer els tipus d’arguments que podem justificar una tesi. Com és habitual,  em vaig fer un embolic a l’hora de formar parelles. Havien d’unir la tesi amb el corresponent argument, tot i que havia adaptat l’activitat en grups de quatre.   Resolta la pífia els vam comentar en veu alta.  Volia aprofitar les piulades que havien escrit en la sessió anterior. Poca participació. S’esperaven que els demanaria que en triessin una per analitzar el tipus d’argument.  En canvi, jo els vaig demanar que a partir de l’argument seleccionat el desenvolupessin amb un dels quatre tipus. Havien de formular una analogia, una causa, un exemple o reforçar-lo amb alguna autoritat. S’hi van estar estona. Vaig descobrir que volien elaborar-ne un de cada tipus. Només em venia al cap un extracte d’APM.

Els vaig demanar que ara responguessin un argument de tres companys diferents en negatiu. Una alumna: “Ah, vols que contraargumentem, oi?” Nova regressió apemiana.

