Aquest projecte mínim viable reprèn l’experiència del curs passat. A l’hora de plasmar-lo visualment, m’ha vingut al cap La Sastreria de Teresa Terrades. Ha aprofitat la seu del negoci familiar com a espai per a l’assessorament i acompanyament educatiu. S’ha basat en l’ofici patern per personalitzar aquest servei a cada usuari. De fet, si miro d’impulsar la construcció col·lectiva, les envestades que enfilarem a les sessions! Ens va com anell al dit el món d’una modisteria per il·lustrar l’intent de practicar una educació atersana. Però no s’acaben aquí les coincidències. Vaig demanar ajut a Álvaro Solache per orientar el curs. Comparteix local amb la dissenyadora Barbara Zimmerman. Vam mantenir la xerrada entre la mirada gèlida d’un maniquí, fotos de models i mostres de teles. A més, Ivan Illich recorda en un article l’etimologia del mot text. És el participi, en llatí, del verb texere.
Perfil del grup
Començarem el curs amb una gran sorpresa. El grup s’ha transformat. A part dels alumnes de l’any passat, que ara seran minoria, s’hi ha incorporat un nombre d’alumnes diversos. Alguns volen obtenir el certificat per accedir al mercat laboral mentre que d’altres s’han apuntat per motius personals.
Producte final
Ho haurem d’anar negociant i acordant. De moment, m’aferro a un dels suggeriments d’Álvaro Solache: converitr-nos en una associació. Pot ser un bon desllorigador de projectes i productes finals. De totes maneres, mirarem de posar sobre la taula diferents projectes col·laboratius que es duen a termen en l’actualitat
Fases
disseny
Haurem de seguir consultant els blogs del grup d’Ilusionismo social i el de Joseluis González
desenvolupament
En una vintena de sessions durant el primer trimestre
difusió
Visibilitzaré tant com pugui la preparació de les sessions i el densenvolupament de cada sessió. Miraré de recollir-ne el desenvolupament en el dietari i publicaré els continguts en els grups de Facebook (#rEDUvolution, Desempoderandonos, L2…)
Estratègies de socialització
Hem de tenir en compte les forces de l’aula. Esperem que es plantegin alguns projectes fora de l’aula.
Artefactes i eines
Els que ens van sorgir. De moment, un decàleg ens servirà com a punt de partida.
Temporalització
20 sessions de 2 hores (dt. i dj. d’ 11.45 a 13.45)
Setembre 29, 2015 at 14:47
[…] sessió amb l’S1. Nervis de l’estrena: l’ordinador ha fallat. Sort que tinc un informàtic de […]
Octubre 25, 2015 at 14:47
[…] Relatant el seu expedient acadèmic, em va avergonyir. Havia deixat estudiar als dinou anys i als trenta-quatre va començar una carrera. Sort dels vídeo tutorial! L’havien ajudat a posar-se el dia. Ara, es perdia amb l’etiquetatge gramatical emprat a classe. Met, fes-t’ho mirar!! […]
gener 11, 2016 at 14:47
[…] que m’animessin a practicar el pensament visual. Em va servir aquest mètode tant per planificar-lo com per […]
Abril 13, 2016 at 14:47
[…] la mandra per relatar l’experiència d’aquest segon trimestre. Com em va passar amb el primer. Tot el matí vaig suar la cansalada per tancar l’experiència, i en menys de mitja hora […]