Aquesta és la sessió que he impartit amb el grup S2 del SLC de Castelldefels.

Havia prevista una sessió de presa de contacte, però m’he deixat influir per l’entorn: les companyes que apostaven per treballar aspectes que considerava per fer-los en la propera sessió. Ja puc anar piulant cites de J.J. Rosseau:

la millor regla educativa no és guanyar temps sinó perdre’l

M’ha agradat l’activitat de trencar gel. L’he adaptada. Hem escrit el nom a partir de la primera lletra del nom, d’un artista, d’un color, d’una afició i d’un adjectiu que ens definís. He notat que somreien mentre donava les instruccions a la pissarra. Com em passa sempre, potser havien d’haver fet la posada en comú en petit grup i demanar que cada grup presentés un company. Ara bé, em semblava que així es coneixien entre tots. He descobert que si no sé algú com es diu, em puc arriscar dient Ana i l’encertaré. En tinc tres.  Per cert, d’artistes han repetit Richard Gere i Brad Pitt; de color, el blau; l’afició, la natació; i compto amb moltes optimistes.

He desconcertat quan els he plantejat la pregunta de com aprenem. Quan han fet la posada en comú en petit grups han discutit bastant. Després els he proposat de llegir una entrevista en petit grup. Cadascú tenia una pregunta i una resposta. S’havien de posar un nom, que fos el tema del fragment de l’entrevista. Després hem fet la posada en comú intercanviant els components de cada grup. Tan bon punt han exposat el bloc de què s’havien encarregat, ja han tornat a discutir.  Hem arribat a la conclusió que s’aprèn fent, però cal uns continguts teòrics.  (Reconstruint la Contra de Schank)

Hi havia tal estat d’expectació que he canviat l’ordre de la sessió. He informat del pla de curs i he deixat que triessin tres objectius d’aprenentatge. Els ha costat entendre-ho. Han mirat de plantejar objectius massa genèrics. Ha estat per culpa de disposar dels programes de les tres unitats. Hauria d’haver format un grup per unitat en comptes de fer-ho en trio les 3 unitats. Han eliminat el marc sociolingüístic. (Si cliqueu l’enllaç que teniu a continuació, podreu accedir al material)

Finalment, hem fet el resum de la sessió entre tots plegat. He acabat la sessió amb molt bona impressió del grup  i del desenvolupament de la sessió.